Gmina Wolbrom otrzymała dotację w ramach projektu współfinansowanego ze środków Województwa Małopolskiego na realizację zadania pn.: „Zakup kompostowników dla mieszkańców Gminy Wolbrom”.
W ramach przedsięwzięcia Urząd Miasta i Gminy Wolbrom zakupił 150 szt. kompostowników o pojemności 740 litrów, które zostaną przekazane mieszkańcom w ramach umowy użyczenia na okres 12 miesięcy. Po tym terminie kompostownik przechodzi własność beneficjenta.
Kto może otrzymać kompostownik?
Mieszkaniec Gminy Wolbrom, który:
- złożył w tut. Urzędzie ankietę/wstępną deklarację,
- spełnia poniższe kryteria:
- jest właścicielem, współwłaścicielem lub użytkownikiem wieczystym znajdującej się na terenie Gminy Wolbrom nieruchomości zamieszkałej, zabudowanej budynkiem jednorodzinnym, wolnostojącym lub w zabudowie bliźniaczej lub szeregowej;
- lokalizacja nieruchomości pozwala na usytuowanie kompostownika w sposób niestwarzający uciążliwości dla mieszkańców przedmiotowej posesji oraz posesji sąsiednich;
- ma możliwość zagospodarowania wytworzonego kompostu;
- złożył deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowania odpadami komunalnymi uwzględniając kompostowanie bioodpadów stanowiących odpady komunalne na terenie nieruchomości;
- nie posiada względem Gminy Wolbrom zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Spełnienie łącznie powyższych kryteriów warunkuje przydzielenie kompostownika.
- O kolej kolejności przekazania kompostowników decyduje kolejność wpływu do tut. urzędu ankiety/ wstępnej deklaracji, złożonej przez mieszkańca Gminy Wolbrom. Przydział kompostowników następuje, aż do ich wyczerpania.
UWAGA: Pracownicy Urzędu, będą telefonicznie powiadamiać mieszkańców o pozytywnej weryfikacji kryteriów i zapraszać do podpisania umowy.
Dodatkowe informacje:
Dodatkowych informacji udzielają pracownicy Referatu Ochrony Środowiska, tel. (32) 706-53-16, w godzinach pracy Urzędu Miasta i Gminy Wolbrom.