Wolbrom – Miejsko-gminny serwis informacyjny: Modernizacja stacji PKP w Wolbromiu powoli dobiega końca

Główna treść

Modernizacja stacji PKP w Wolbromiu powoli dobiega końca

Rozpoczęta w sierpniu 2018 r. modernizacja przebiegającej przez Wolbrom linii kolejowej nr 62 powoli wkracza w końcową fazę. Do użytku podróżnych służą już nowe przystanki na stacjach: Jeżówka, Wolbrom, Zarzecze oraz Chrząstowice, na których powstały podwyższone do 76 cm perony z nowymi wiatami, łwkami oraz tablicami informacyjnymi. Niektóre przystanki jak w Jeżówce czy Chrząstowicach zostały przesunięte nawet o kilkaset metrów w stronę istniejących przejazdów, tak aby podróżni mogli łatwiej i bezpieczniej się do nich dostać.

Stacja w Wolbromiu została całkowicie przebudowana. Zmodernizowano perony i wydłużone zostały torowiska boczne, dzięki którym stacja będzie mogła przyjmować pociągi towarowe o długości 750 metrów. Na kompleksową przebudowę stacji weszły ponadto nowa sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Na ukończeniu jest przejście podziemne pod torami, które zastąpi wyburzoną w lipcu ub.r. dotychczasową kładkę. Nowy obiekt poprawi dostęp do pociągów i zwiększy poziom bezpieczeństwa, zastosowanie wind, ułatwi dostęp do peronu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Obecnie prowadzone są ostatnie prace wykończeniowe przy przejściu podziemnym oraz prowadzącym do niego chodniku. Niestety, w zakres modernizacji stacji nie wejdzie, zniszczony zębem czasu budynek dworcowy. W ramach modernizacji linii 62 inwestor, czyli PKP PLK przebudował także przejazdy kolejowo-drogowe w Jeżówce, Wolbromiu, Kalisiu, Zarzeczu i Chrząstowicach, na których w większości zastosowano najnowocześniejszy system gumowej nawierzchni na przejazdy kolejowe – ELASTrack produkowany w FTT Wolbrom S.A. 
Modernizacja linii kolejowej nr 62 Tunel-Sosnowiec na trasie Charsznica-Wolbrom-Jaroszowiec Olkuski prowadzona jest kosztem ponad 132 mln złotych. Zadanie obejmuje wymianę łącznie 39 km torów, 20 km sieci trakcyjnej, przebudowę 22 obiektów inżynieryjnych (mosty i przepusty), przebudowę 6 przejazdów kolejowo-drogowych. Jak zapowiada PKP PLK, nowa infrastruktura pozwoli do końca 2020 roku zwiększyć prędkość pociągów miejscami z 40 do nawet 120 km/h.

GALERIA ZDJĘĆ