Wolbrom – Miejsko-gminny serwis informacyjny: Obwodnica Wolbromia coraz bliżej

Główna treść

Obwodnica Wolbromia coraz bliżej

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie rozstrzygnął właśnie przetarg na I etap obwodnicy Wolbromia (łączący ul. Miechowską z ul. Brzozowską). ZDW wybrał ofertę złożoną przez firmę Tranzit, opiewającą na 6,4 mln zł. czyli na kwotę o niespełna 400 tys. zł. wyższa od tej, jaką wcześniej zaplanował na realizację tego zadania (6,071 mln zł), z uwagi na fakt, że w planowanym budżecie nie zmieściła się żadna z dziesięciu ofert, które wpłynęły w tym przetargu.

Pierwszy odcinek obwodnicy powinien powstać w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy z wybranym wykonawcą. Oprócz drogi powstanie także infrastruktura towarzysząca.
Ci, którzy martwią się, że budowa zakończy się na tym etapie i cały tranzyt zostanie puszczony ulicami:1 Maja, Brzozowską i przez Brzozówką – mogą być spokojni, bowiem na dniach rozstrzygnięty będzie przetarg na II etap obwodnicy- na odcinku od ul. Brzozowskiej do ul. Skalskiej. Otwarcie ofert ma nastąpić 25 kwietnia. Tym samym, po ukończeniu budowy obu etapów, tranzyt ominie cały Wolbrom.

  • Nie jest tajemnicą, że nie byłem i nie jestem entuzjastą obwodnicy w takim kształcie, ale kiedy widzę nieprzerwany strumień TIR-ów sunących przez Rynek, to wiem, że obecnie nie ma wyjścia, bo jeszcze trochę i Wolbrom zostanie rozjechany – mówi burmistrz Wolbromia Adam Zielnik. – Mieszkańcy Brzozówki i Wierzchowiska mogą czuć się spokojni, gdyż 5. kwietnia w podpisanej przeze mnie umowie, w opracowaniu nowego Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego zostanie z powrotem ujęta duża obwodnica poza zabudowaniami obu wsi, aż do Lgoty Wielkiej. Opracowanie ma być gotowe do 30.11.2018 r. i to będzie dopiero podstawą do rozpoczęcia jakichkolwiek formalnych zabiegów o realizację dużej obwodnicy. Natomiast na chwilę obecną, mówiąc po naszemu – stanę na głowie, aby projekt, jaki jest obecnie, został jak najszybciej zrealizowany, bo jest to życiowa konieczność dla Wolbromia i wszystkich firm tu zlokalizowanych. A co z trzecim etapem, od Skalskiej do Olkuskiej? Jest gotowy projekt, następnym etapem: ZRiD (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej), przetarg i realizacja. Czyli tak, jak w przypadku dwóch wcześniejszych etapów – wyjaśnia burmistrz Adam Zielnik.