Po ponad dziesięciu miesiącach od rozpoczęcia modernizacji linii kolejowej nr 62 Tunel-Sosnowiec na trasie Charsznica-Wolbrom-Jaroszowiec Olkuski, są już widoczne wymierne postępy. Wymieniono już jeden tor, przy którym powstały podwyższone do 76 cm perony. Na nich zamontowano nowe wiaty oraz tablice informacyjne. Do użytku podróżnych pierwsze przystanki na stacjach Gajówka, Jeżówka, Wolbrom, Zarzecze oraz Chrząstowice oddano niespełna kilka dni temu.
Niektóre przystanki jak w Jeżówce czy Chrząstowicach, zostały przesunięte nawet o kilkaset metrów w stronę istniejących przejazdów, by podróżni mogli łatwiej i bezpieczniej się do nich dostać.
Systematycznie przebudowywane są też przejazdy kolejowo-drogowe, na których w większości zastosowany będzie najnowocześniejszy system gumowej nawierzchni na przejazdy kolejowe – ELASTrack produkcji FTT Wolbrom S.A.
Wraz z rozpoczęciem modernizacji drugiego toru, wykonawcy prac z firmy SKANSKA przystąpią do modernizacji stacji Wolbrom, na której będzie nowy (podwyższony) peron oraz przejście pod torami, które zastąpi dotychczasową kładkę. Nowy obiekt poprawi dostęp do pociągów i zwiększy poziom bezpieczeństwa. Zastosowanie wind, ułatwi dostęp do peronu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.
Z kolei w Olkuszu, obok przebudowy torowisk, peronów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, podobnie jak w Wolbromiu, planowana jest budowa przejścia podziemnego wyposażonego w windy, które zastąpią kładkę dla pieszych. Ponadto przebudowany zostanie budynek dworca. Na opracowanie dokumentacji prac budowlanych na stacji Olkusz, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę w maju bieżącego roku.
Modernizacja linii kolejowej nr 62 Tunel-Sosnowiec na trasie Charsznica-Wolbrom-Jaroszowiec Olkuski prowadzona jest kosztem ponad 132 mln złotych. Poza realizowanym obecnie zadaniem na małopolskim odcinku trasy, kosztem 40 mln zł trwają prace w woj. śląskim na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce-Dąbrowa Górnicza Wschodnia i na odcinku Sosnowiec Główny-Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce za 49 mln zł. Prawie tej samej wartości w latach 2016-2018 wykonano roboty na szlakach Olkusz-Bukowno i Bukowno-Sławków. Jak zapowiada PKP PLK nowa infrastruktura pozwoli do końca 2020 roku zwiększyć prędkość pociągów miejscami nawet z 40 do 120 km/h.