Wolbrom – Miejsko-gminny serwis informacyjny: Ruszyła wyczekiwana modernizacja linii kolejowej 62

Główna treść

Ruszyła wyczekiwana modernizacja linii kolejowej 62

W sierpniu br. rozpoczęła się modernizacja linii kolejowej nr 62 Tunel-Sosnowiec na trasie Charsznica-Wolbrom-Jaroszowiec Olkuski. Kosztem ponad 132 mln złotych PKP PLK wymienią łącznie 39 km torów, sieć trakcyjną na długości 20 km a także przebudują 22 obiekty inżynieryjne (mosty i przepusty). Ponadto przebudowanych zostanie 6 przejazdów kolejowo-drogowych zwiększając poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.Nowa infrastruktura pozwoli do końca 2020 roku zwiększyć prędkość pociągów miejscami nawet z 40 do 120 km/h. Wielkich zmian doczeka się stacja Wolbrom, gdzie będzie nowy peron oraz przejście pod torami, które zastąpi dotychczasową kładkę. Nowy obiekt poprawi dostęp do pociągów i zwiększy poziom bezpieczeństwa. Zastosowanie wind, ułatwi dostęp do peronu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. W gminie Wolbrom przebudowane będą również przystanki w Jeżówce, Zarzeczu i Chrząstowicach. Dzięki nowym, podwyższonym do 76 cm peronom, lepszemu oznakowaniu oraz informacji pasażerskiej, komunikacja będzie łatwiejsza i wygodniejsza. Ważnym elementem inwestycji prowadzonych przez SKANSKA jest modernizacja 6 przejazdów. Na przejeździe w Kalisiu wykonawca już wymienił szyny i zamontował gumowe płyty przejazdowe w jednym torze. Do końca roku cały przejazd będzie przebudowany. Podobne prace wykonane będą także na 5 innych przejazdach w gminie Wolbrom (Jeżówka, Wolbrom, Zarzecze, Chrząstowice). Kierowcy łatwiej i ciszej przekroczą skrzyżowania drogi z torami dzięki zastosowaniu nowego produktu FTT Wolbrom S.A. – najnowocześniejszego systemu gumowej nawierzchni na przejazdy kolejowe – ELASTrack.  Poza realizowanym obecnie zadaniem na małopolskim odcinku trasy, kosztem 40 mln zł trwają prace na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce-Dąbrowa Górnicza Wschodnia w woj. śląskim. Prawie tej samej wartości w latach 2016-2018 wykonano roboty na szlakach Olkusz-Bukowno i Bukowno-Sławków, a na odcinku Sosnowiec Główny-Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce za 49 mln zł. 

Galeria zdjęć: