Wolbrom – Miejsko-gminny serwis informacyjny: Uważaj co podpisujesz!

Główna treść

Uważaj co podpisujesz!

Urząd Komunikacji Elektronicznej nieustannie prowadzi akcje informacyjne dotyczące praw konsumentów i nieuczciwych praktyk stosowanych przez niektórych dostawców usług telekomunikacyjnych. Często zdarza się również, że do naszych mieszkań pukają przedstawiciele handlowi proponujący różne nowe oferty. Zawsze warto zachować czujność i dobrze zastanowić się zanim podpiszecie Państwo jakieś dokumenty.

Szczególnym powodem, dla którego przypominamy naszym czytelnikom o konieczności zachowania ostrożności i szczególnej uwagi , jest tym razem wzmożona w ostatnich tygodniach na terenie Wolbromia aktywność dostawców sygnału telewizyjnego . Wiąże się to z zaprzestaniem świadczenia usług telewizji kablowej przez firmę INTER-SAT Sp. z o.o., która sprzedała swoją sieć innemu, ogólnopolskiemu operatorowi –  Vectrze S.A. z siedzibą w Gdyni, a także rozbudową sieci światłowodowej przez lokalną firmę Interkonekt, która oprócz Internetu oferuje teraz również dostęp do światłowodowej telewizji cyfrowej oraz telefonii stacjonarnej. Firma INTER-SAT, która kończy działalność w myśl obowiązujących przepisów poinformowała swoich dotychczasowych klientów o konieczności rozwiązania dotychczasowej umowy i podpisania nowej – z nowym usługodawcą. Ponieważ klienci z terenu Gminy Wolbrom mają wybór – pojawiła się bowiem alternatywa w postaci lokalnego dostawcy usługi, docierają do nas informacje o stosowaniu niedozwolonych praktyk i dezinformacji, mające na celu przekonanie klientów do konkretnego dostawcy.

Przypominamy Państwu, że macie prawo wolnego wyboru dostawcy usług telekomunikacyjnych, a niektóre formy nacisku mogą być niedozwolone. Najlepiej podpisywać nowe umowy na spokojnie, po dokładnym przeanalizowaniu oferty, nie ulegając presji odwiedzających Was akwizytorów. Czytajcie umowy uważnie i nie podpisujcie ich pochopnie. Uważajcie również na możliwe w tej sytuacji próby podszywania się pod instalatorów – sprawdźcie kogo wpuszczacie do domu, aby na zamieszaniu nie skorzystali oszuści!

Kampania UKE „Ufaj, ale sprawdzaj” skierowana jest zwłaszcza, choć nie tylko, do osób starszych – edukowanie konsumentów szczególnie narażonych na nieetyczne praktyki handlowe, stosowane przez przedstawicieli części z działających na terenie Polski firm telekomunikacyjnych, ma na celu uczulanie ich, aby decyzje o zmianie dostawcy usług telekomunikacyjnych, przedłużeniu lub zawarciu nowej umowy na ich świadczenie podejmowali świadomie, co niewątpliwie będzie skutkować ograniczeniem niepokojącego zjawiska, jakim jest zwieranie umów z naruszeniem dobrych obyczajów.

kliknij obrazek, aby go powiększyć