Gdy inny rozpoczynali wakacje, pięcioro nauczycieli ze Szkoły Podstawowej w Wierzchowisku wyruszyło wczesnym rankiem 6 lipca do Londynu po wiedzę o kulturze angielskiej i po praktyczne umiejętności w komunikowaniu się w języku angielskim. Była to już trzecia mobilność w ramach projektu „Innowacyjny nauczyciel – zmotywowany uczeń” realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (POWER).
Przez cały tydzień grupa w składzie: Ewa Przyjemska-Kondziołka, Anna Płaszczyk, Barbara Wolczyńska, Andrzej Olewiński i Marcin Pogłódek pracowicie szlifowała gramatykę i słownictwo w szkole językowej „Language Link”, uczestnicząc w kursie „Intensive General English Course”. Przy okazji poznawała obyczaje i tradycje krajów, z których pochodzili pozostali uczestnicy kursu: Japonii, Niemiec, Włoch, Korei, Argentyny, Hiszpanii, Francji, Meksyku, Peru i Chile oraz Turcji, skąd pochodził wspaniały lektor Jusuf. Siłą rzeczy komunikacja mogła odbywać się tylko w języku angielskim, co z każdym dniem przychodziło kursantom łatwiej i efektywniej.
Umiejętności komunikacyjne szlifowane w czasie zajęć uczestnicy wyprawy gorliwie rozwijali, podróżując po Londynie. Każdego dnia prosto z zajęć pędzili odkrywać kawałek historii miasta i Zjednoczonego Królestwa, zwiedzając najsłynniejsze zabytki. Udało im się rozpracować skomplikowany system londyńskiego metra, dzięki czemu wszędzie mogli dotrzeć bez większych problemów. Zwłaszcza, że szkoła Language Link mieściła się tuż obok ogromnego dworca Kings Cross Pancras i magicznego peronu 9 i ¾, z którego sam Harry Potter odjeżdżał do Hogwartu! A gdzie nie dało się dojechać metrem, docierali piętrowymi autobusami.
Nauczycielom udało się zobaczyć Katedrę św. Pawła, uroczystą zmianę warty przy Buckingham Palace i spacerować po St. James Park. Przemierzyli szlak mostów londyńskich ze słynnym Tower Bridge na czele, by z brzegów Tamizy podziwiać, jak odległa przeszłość w postaci Twierdzy Tower zgodnie sąsiaduje z nowoczesnym centrum ekonomicznym. Z zachwytem przypatrywali się ogromnym zbiorom British Museum, Natural History Museum czy Museum of London. Ogromne wrażenie zrobiła na nich Westminster Abbey- tradycyjne miejsce koronacji królów Anglii oraz dzielnica rządowa pomiędzy Buckingham Palace a Westminster Palace ze słynnym Big Benem, który niestety skrywał się za rusztowaniami z powodu remontu. Atmosferę Londynu dało się chłonąć nie tylko podczas zwiedzania, ale także w pubach, gdzie utrudzona grupa szukała odpoczynku, obowiązkowo delektując się fish and chips.
Przepełnieni wrażeniami nauczyciele wrócili do domu mocno zmotywowani do wykorzystywania zdobytych umiejętności w swojej codziennej pracy. Podniesienie kompetencji komunikowania się w języku angielskim umożliwi im poszerzanie wiedzy metodycznej z zakresu doradztwa zawodowego i wychowania fizycznego w czasie kolejnych mobilności.