Wolbrom – Miejsko-gminny serwis informacyjny: Europejski Dzień Języków w Gimnazjum nr 4

Główna treść

Europejski Dzień Języków w Gimnazjum nr 4

Obchody Europejskiego Dnia Języków w Gimnazjum nr 4 w Wolbromiu stały się dla nauczycieli okazją do promocji nauki języków obcych wśród uczniów gimnazjum. Każda edycja programu niewątpliwie motywuje uczniów do rzetelnej nauki języków, a dzięki temu przygotowuje młodzież do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym i zawodowym w Polsce oraz w krajach Unii Europejskiej. 8 października w G4 podsumowano tegoroczne obchody Europejskiego Dnia Języków.

Przygotowania do Europejskiego Dnia Języków zaczęły się już na długo przed jego obchodami. W pierwszym tygodniu września w klasach I tradycyjnie przeprowadzone zostały testy diagnostyczne, które były zarazem konkursem na: „Mistrza Języka Angielskiego i Niemieckiego.” Każda klasa losowała nazwę państwa europejskiego, którego flagę miała przygotować  i barwy, w które miała być „wystrojona” w dniu obchodów. W trakcie wykonywania flag, każda z klas miała także wyszukać znaczące cytaty sławnych myślicieli z danego kraju oraz umieścić je na plakatach. Pracy było co niemiara…

24 września na godzinie wychowawczej odbył się quiz: „Jeden z dwunastu,” dotyczący wiedzy na temat krajów europejskich. Wszyscy uczniowie, przebrani w kolory flag państw europejskich, zebrali się na auli, aby wspierać reprezentantów swoich klas w tym teleturnieju. Konkurs sprawdzał wiedzę o państwach. Dotyczył: Malty, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec, Austrii, Szwajcarii, Liechtensteinu, Luksemburgu i Francji. Na początku quizu, który rewelacyjnie prowadziły uczennice klasy 3b, dwuosobowe reprezentacje klas odpowiadały na zadawane pytania. Większe, a nawet ogromne problemy, przysporzyła kolejna runda. Pierwsza jej część polegała na odgadnięciu języka, w jakim wykonywana była piosenka, a następna sprawdzała znajomość hymnów europejskich. Była to bezkonkurencyjnie najtrudniejsza część quizu. Zmieniły się też zasady. Odtąd drużyna, która udzieliła poprawnej odpowiedzi ,nominowała wybraną przez siebie reprezentację innej klasy. Stres na auli sięgał zenitu, dominowała nerwowa atmosfera. Wszyscy uczestnicy quizu otrzymywali ogromny doping od swoich klas. Po zakończeniu drugiej, niezwykle emocjonującej części, liczba uczniów odpowiadających na pytania uległa znacznemu zmniejszeniu. Wreszcie przyszedł czas na długo oczekiwany finał. Tym razem odpowiedzi mogła  udzielić jedynie ta klasa, która najszybciej podniosła wręczoną przez prowadzące flagę. O zwycięstwie decydowała największa liczba poprawnych odpowiedzi spośród 10 pytań. Po niezwykle zaciętej walce w finałowej rundzie poznaliśmy wyniki.  Po zwycięstwo sięgnęły przedstawicielki klasy 2d – Emilia Żuber i Aleksandra Gawron. Następnie nastąpiła chwila dla fotoreporterów.

Podsumowaniem szkolnych obchodów stał się uroczysty apel, podczas którego wręczone zostały nagrody w następujących kategoriach:
„Mistrz Języka Angielskiego” – Natalia Koźbiał, klasa 1d
„Mistrz Języka Niemieckiego” – Marcin Pijaj, klasa I b
Teleturniej „Jeden z Dwunastu” – drużyna klasy 2d – Aleksandra Gawron, Emilia Żuber
Najlepsze logo Europejskiego Dnia Języków obcych – Jakub Witek, klasa 3d
Plakat „Mądre myśli sławnych ludzi” – Karolina Pałka, klasa 2d

Obchody Dnia Języków Obcych w naszej szkole był niezwykle udany i spotkał się z wielkim zainteresowaniem. Bez wątpienia ogromne podziękowania należą się paniom od języków obcych. Gratulacje należą się również panu Robertowi Kulpie za przygotowanie pytań konkursowych.

Jednakże nie był to całkowity koniec świętowania, gdyż dwa dni później, w piątek 26 września dwie reprezentujące Gimnazjum nr 4 drużyny udały się do Zespołu Szkól w Wolbromiu, aby konkurować z drużynami z innych szkół w Grze Miejskiej. Do drużyny nr 1 należeli: Maciej Furman, Małgorzata Maślisz, Aleksandra Rogal, Nicol Kmita, Sandra Pasich, natomiast drużyna nr 2 walczyła w składzie: Aleksandra Żak, Kinga Skomro, Anna Nawrot, Kaja Pasternak oraz Aleksandra Adamczyk. Gra polegała na jak najszybszym odnalezieniu wszystkich baz zaznaczonych na mapie oraz wykonaniu w poszczególnej bazie wyznaczonych zadań z języków obcych. Przy każdym punkcie uczniowie otrzymywali jeden element układanki. Po skompletowaniu „puzzli” każda drużyna miała za zadanie wymyślić hasło promujące naukę języków obcych w dowolnym języku. Ku naszemu zadowoleniu drużyna nr 2 zajęła I miejsce z hasłem: „With the language, rule the Word!” – „Językiem zawładnij światem”

Paulina Strózik,
Aleksandra Gawron 2d

SAMSUNG DIGITAL CAMERA